برگزاری نخستین کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها

22 اکتبر 2019| اخبار| نویسنده: |

در نخستین کنفرانس بین المللی بهبود تاب آوری بیمارستان چه گذشت

 

امسال مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی میزبان برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی بهبود تاب آوری بیمارستان ها و مراکز حیاتی بود. این کنفرانس به مدت دو روز با حضور اساتید و کارفرمایان فعال و همین طور علاقه مندان در بحث تاب آوری بیمارستان ها ، مراکز حیاتی و مقاوم سازی برگزار شد. در حاشیه برگزاری این کنفرانس نمایشگاهی هم برای حضور شرکت های مشاور ، پیمانکار و تامین کننده در حوزه بیمارستان سازی و ساخت مراکز حساس برقرار شد.

شرکت پارس سایزمیک نیز به عنوان شرکتی فعال در حوزه طراحی، تأمین و اجرای سیستم های نوین لرزه ای به خصوص در حوزه بیمارستانی افتخار این را داشت تا در کنار شرکت های همکار، مشاور و پیمانکار در این نمایشگاه حضور فعالی داشته باشد. در این نمایشگاه پارس سایزمیک میزبان بازدیدکنندگان، اساتید، کارفرمایان، مشاوران، پیمانکاران، مهندسین محاسب و ناظر محترم بود. همچنین با برگزاری دو سخنرانی تخصصی در موضوع «روش های نوین در ارزیابی و مقاوم سازی لرزه ای» و حضور مدیر عامل شرکت در میزگرد حرفه ای «استفاده از تکنولوژی های نوین در مقاوم سازی بیمارستان ها در ایران» سعی بر این شد که به بهترین و موثرترین نحو ممکن تجربیات فنی و مهندسی کارشناسان پارس سایزمیک با شرکت کنندگان محترم در میان گذاشته شود.

پوستر بهبود تاب آوری بیمارستان ها
غرفه ها در کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها
غرفه پارس سایزمیک در کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها
مهاربند کمانش تاب در کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها
جداساز لرزه ای در کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها
رئیس مرکز تحقیقات در کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها

روز اول ، شروع بازدید ها

 

روز اول نمایشگاه با بازدید عموم آغاز گشت و در ادامه جناب آقای دكتر محمد شكرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از نمایشگاه و غرفه ها بازدید به عمل آوردند .همچنین ایشان توقفی کوتاه نیز در غرفه پارس سایزمیک داشتند تا خدمات و محصولات شرکت پارس سایزمیک برای ایشان معرفی شود . در روز اول این امکان پیش آمد تا علاوه بر شرکت های مشاور ، پیمانکار و همکارانی که تیم ما از قبل با ایشان آشنایی داشتند با شرکت های دیگر فعال در حوزه بیمارستان سازی و تاب آوری اماکن حساس نیز به بحث و تبادل نظر پرداخته شود .

سخنرانی اول در کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها

روز دوم ، پرکار تر از روز نخست

 

روز دوم در کنار میزبانی در غرفه ها دو سمینار تخصصی در سالن پاکدامن 2 برگزار گشت. در سمینار اول مهندس پورصدر ، مدیرعامل شرکت پارس سایزمیک با موضوع ” جداسازی لرزه ای بیمارستان ها به همراه نکاتی برای انتخاب صحیح سیستم کنترل ارتعاشات ”  و در سمینار دوم دکتر نمیرانیان ، مدیرفنی شرکت پارس سایزمیک با موضوع ” طراحی و مقاوم سازی لرزه ای سازه های درمانی با استفاده از مهاربند کمانش تاب ” به سخنرانی پرداختند.

سخنرانی دوم در کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها

در بخش غرفه اساتید بزرگوار فعال در حوزه زلزله ، تاب آوری و مقاوم سازی و همچنین در ادامه معاون وزير و رئيس سازمان مجری ساختمان ها و تأسيسات دولتی و عمومی جناب آقای مهندس محمد جعفر عليزاده از نمایشگاه بازدید به عمل آوردند ایشان با دقت بسیار از غرفه پارس سایزمیک و محصولات بازدید کردند که برای تیم ما باعث افتخار بود .

معاون وزیر در کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها
حضور اساتید در کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها
حضور اساتید 1 در کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها
میزگرد تخصصی در کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها

انتهای روز دوم با تبادل نظرات اساتید در میزگرد تخصصی

 

با نزدیک شدن به انتهای روز دوم کنفرانس نیز مهندس پور صدر در میزگردی تخصصی با موضوع ” استفاده از تکنولوژی های نوین در مقاوم سازی بیمارستان های ایران ” درکنار اساتید محترم شرکت کردند. شاید نکته قابل توجه در این میزگرد تقابلات و اشتراکات اساتید بزرگوار پیرامون موضوع استفاده از جداسازهای لرزه ای در مراکز حیاتی بود که هر کدام از این بزرگواران با نگاهی گاه یکسان و گاه متفاوت به بیان نقطه نظرات خود پرداختند اما آنچه که به طور مشترک توسط این عزیزان بیان شد نشانگر نگاه جدی به مبحث طراحی بر اساس حداقل خسارت و لزوم تاب آوری و مقاوم سازی مراکز حیاتی بود که این توجه در نوع خود باعث خرسندی بسیار است .

سخن آخر

 

در پایان باید گفت که با توجه به نخستین دوره برگزاری این همایش استقبال خوبی از طرف فعالان و علاقه مندان عرصه مقاوم سازی و تاب آوری بیمارستان ها انجام شد. امید است که سال های آینده نیز مجموعه ما بتواند در کنار بزرگان و همکاران این حوزه قرار داشته و میزبان بازدیدکنندگان گرامی باشد .

مطالب مرتبط: