برگزاری نخستین کنفرانس بهبود تاب آوری بیمارستان ها

در نخستین کنفرانس بین المللی بهبود تاب آوری بیمارستان چه گذشت

 

امسال مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی میزبان برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی بهبود تاب آوری بیمارستان ها و مراکز حیاتی بود. این کنفرانس به مدت دو روز با حضور اساتید و کارفرمایان فعال و همین طور علاقه مندان در بحث تاب آوری بیمارستان ها ، مراکز حیاتی و مقاوم سازی برگزار شد. در حاشیه برگزاری این کنفرانس نمایشگاهی هم برای حضور شرکت های مشاور ، پیمانکار و تامین کننده در حوزه بیمارستان سازی و ساخت مراکز حساس برقرار شد.

شرکت پارس سایزمیک نیز به عنوان شرکتی فعال در حوزه طراحی، تأمین و اجرای سیستم های نوین لرزه ای به خصوص در حوزه بیمارستانی افتخار این را داشت تا در کنار شرکت های همکار، مشاور و پیمانکار در این نمایشگاه حضور فعالی داشته باشد. در این نمایشگاه پارس سایزمیک میزبان بازدیدکنندگان، اساتید، کارفرمایان، مشاوران، پیمانکاران، مهندسین محاسب و ناظر محترم بود. همچنین با برگزاری دو سخنرانی تخصصی در موضوع «روش های نوین در ارزیابی و مقاوم سازی لرزه ای» و حضور مدیر عامل شرکت در میزگرد حرفه ای «استفاده از تکنولوژی های نوین در مقاوم سازی بیمارستان ها در ایران» سعی بر این شد که به بهترین و موثرترین نحو ممکن تجربیات فنی و مهندسی کارشناسان پارس سایزمیک با شرکت کنندگان محترم در میان گذاشته شود.

روز اول ، شروع بازدید ها

 

روز اول نمایشگاه با بازدید عموم آغاز گشت و در ادامه جناب آقای دكتر محمد شكرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از نمایشگاه و غرفه ها بازدید به عمل آوردند .همچنین ایشان توقفی کوتاه نیز در غرفه پارس سایزمیک داشتند تا خدمات و محصولات شرکت پارس سایزمیک برای ایشان معرفی شود . در روز اول این امکان پیش آمد تا علاوه بر شرکت های مشاور ، پیمانکار و همکارانی که تیم ما از قبل با ایشان آشنایی داشتند با شرکت های دیگر فعال در حوزه بیمارستان سازی و تاب آوری اماکن حساس نیز به بحث و تبادل نظر پرداخته شود .

روز دوم ، پرکار تر از روز نخست

 

روز دوم در کنار میزبانی در غرفه ها دو سمینار تخصصی در سالن پاکدامن 2 برگزار گشت. در سمینار اول مهندس پورصدر ، مدیرعامل شرکت پارس سایزمیک با موضوع ” جداسازی لرزه ای بیمارستان ها به همراه نکاتی برای انتخاب صحیح سیستم کنترل ارتعاشات ”  و در سمینار دوم دکتر نمیرانیان ، مدیرفنی شرکت پارس سایزمیک با موضوع ” طراحی و مقاوم سازی لرزه ای سازه های درمانی با استفاده از مهاربند کمانش تاب ” به سخنرانی پرداختند.

در بخش غرفه اساتید بزرگوار فعال در حوزه زلزله ، تاب آوری و مقاوم سازی و همچنین در ادامه معاون وزير و رئيس سازمان مجری ساختمان ها و تأسيسات دولتی و عمومی جناب آقای مهندس محمد جعفر عليزاده از نمایشگاه بازدید به عمل آوردند ایشان با دقت بسیار از غرفه پارس سایزمیک و محصولات بازدید کردند که برای تیم ما باعث افتخار بود .

انتهای روز دوم با تبادل نظرات اساتید در میزگرد تخصصی

 

با نزدیک شدن به انتهای روز دوم کنفرانس نیز مهندس پور صدر در میزگردی تخصصی با موضوع ” استفاده از تکنولوژی های نوین در مقاوم سازی بیمارستان های ایران ” درکنار اساتید محترم شرکت کردند. شاید نکته قابل توجه در این میزگرد تقابلات و اشتراکات اساتید بزرگوار پیرامون موضوع استفاده از جداسازهای لرزه ای در مراکز حیاتی بود که هر کدام از این بزرگواران با نگاهی گاه یکسان و گاه متفاوت به بیان نقطه نظرات خود پرداختند اما آنچه که به طور مشترک توسط این عزیزان بیان شد نشانگر نگاه جدی به مبحث طراحی بر اساس حداقل خسارت و لزوم تاب آوری و مقاوم سازی مراکز حیاتی بود که این توجه در نوع خود باعث خرسندی بسیار است .

سخن آخر

 

در پایان باید گفت که با توجه به نخستین دوره برگزاری این همایش استقبال خوبی از طرف فعالان و علاقه مندان عرصه مقاوم سازی و تاب آوری بیمارستان ها انجام شد. امید است که سال های آینده نیز مجموعه ما بتواند در کنار بزرگان و همکاران این حوزه قرار داشته و میزبان بازدیدکنندگان گرامی باشد .

مطالب مرتبط:

 


نظرات (0)
نظر دادن